OM ATT SÖKA GUDS VILJA


Jag fortsätter att skriva lite om att uppleva Guds vägledning i livet.

Ibland har vi för bråttom när det gäller att fatta viktiga och avgörande beslut. Detta kan föra med sig att vi hamnar där vi inte skulle vara.

Du känner till berättelsen, i 1 Mosebok 16, om Abraham och Sara som längtade efter det barn som Gud lovat dem. När svaret dröjde försökte de lösa problemet genom att Hagar, Saras tjänstekvinna blev "stand in" för Sara. En son föddes, men det var inte löftessonen. Isak föddes flera år senare av Sara som då var 90 år gammal. Ett rent under, med andra ord.

Jag har erfarenheten av att smicker och påtryckningar från andra fick mig att fatta ett felaktigt beslut angående en tjänst. Jag frågade aldrig om Herrens vilja och konsekvensen av detta blev dyrköpt. Under veckor var jag i bön och ropade om Guds förlåtelse för mitt agerande. 

Jag minns stunden då jag upplevde hur Herren visade mig vägen tillbaka in i sin plan för mig. Gud var barmhärtig mot mig. Sådan är vår Gud, går vi fel i olydnad finns förlåtelse och upprättelse.

För både oss som enskilda och för församlingar är det viktigt att vi lyssnar in Herren innan vi fattar beslut. 

När min systerson Johannes upplevde kallelsen att tjäna Herren gick han in i en period av bön och Gud gav honom en stark vision vad han skulle göra. Jag fick vara med under några år och se hur Mission SOS växte fram. Gud har verkligen välsignat det arbetet som vuxit fram både i Europa och i Afrika.

.... jag skall leda dem där de går bedjande fram. Jag skall föra dem till vattenbäckar på en jämn väg där de inte skall stappla.... Jeremia 31:9.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

EN BLOGG OM DEN HELIGE ANDE

VI MÅSTE TALA MER OM DEN HELIGE ANDE

HESEKIEL - DEN HELIGE ANDES PROFET