VARFÖR HAR CHRISTER EN BLOGG?

 

Jag har bloggat från och till sedan 2016. Det började med att jag hade undervisning i en församling om de olika Tjänstegåvorna och kände att jag ville ge möjligheter till intresserade att få det jag sagt också i skrift.

Jag kallade bloggen för Fånga Vinden och hade ett tag ganska många följare genom att jag hade en Facebokgrupp där jag delade länkar till bloggen. Jag lade så småningom ner bloggen och tänkte att nu sätter jag punkt för detta.

Men efter ett tag, när jag var ute på en promenad, upplevde jag i mitt inre att Herren manade mig till att fortsätta att blogga. Jag hade alla möjliga invändningar och försökte slingra mig. Men denna maning fortsatte och kom gång på gång.

Jag startade en blogg igen, men det blev halvhjärtat och jag hade svårt att hitta något direkt att skriva om. Då kom en ny uppmaning till mig om att jag ska skriva om den helige Ande och hans verk i och genom oss. Jag sa då till Herren. Det finns ju så många andra som kan göra detta bättre än jag. Herren höll med, men han sa att han behöver mig också. Jag sa då "Herre det är så få som är intresserade att läsa det som jag delar och en del ser ner på mig och tycker att jag är löjlig". Då kände jag att detta är inte mitt problem utan jag får lämna det åt Herren.

Häromdagen kom maningen tillbaka och då talade Herren till mig om hur viktigt det är att lyda när han talar. Jag förstod då att nu är det dags att ta tag i detta igen och lyda. Därför gör jag nu en nystart. Min ambition är inte att försöka visa hur duktig jag är för det är jag inte och inte heller för att synas, för det är inte viktigt för mig. Jag gör detta för att det vilar en kallelse över mig att göra detta.

Så här tänker jag nu göra framöver. Jag kommer att skriva regelbundet på bloggen och jag kommer att dela blogginläggen via e-post och på min Facebooksida som jag gett namnet Pastor Christer K. och på Facebookgruppen Christer Karlssons blogg. 

Hoppas att du vill följa mig och du får gärna be för att det jag gör blir rätt och får bli till välsignelse.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

EN BLOGG OM DEN HELIGE ANDE

VI MÅSTE TALA MER OM DEN HELIGE ANDE

HESEKIEL - DEN HELIGE ANDES PROFET