I BÅDE VILJA OCH GÄRNING


 

Kanske blev du provocerad om du läste mitt förra inlägg. Det var faktiskt det jag ville.

Kan Gud verkligen tala till oss på det viset som jag berättade om?

Till vilka talar han till i så fall?

Om du tänker på att vi som följer Jesus och är födda på nytt och har Guds Ande i oss, så borde det inte vara omöjligt att ibland höra Gud tala till oss.

Vi kanske inte hör en röst, men upplever en tanke eller en känsla. Kanske en maning att ringa ett samtal eller att be för någon. Kanske får du en känsla att du ska reda upp en trasig relation, be om förlåtelse. 

För några år sedan fick jag en inre maning att åka till Asecs i Jönköping och gå in i en speciell affär. Konstigt tänkte jag. Jag åkte i alla fall. När jag gick där i affären och undrade varför jag skulle vara där dök plötsligt en god vän upp. Han hade nyligen drabbats av sorg. Vi fick ett gott samtal och jag tror att jag fick bli till hjälp för honom. Kanske har du en liknande upplevelse?

Att Gud talar till oss gör oss inte perfekta. Ingen av oss är fullkomlig på den här jorden. För att jag upplevde att jag skulle fortsätta att blogga innebär inte att det jag skriver är perfekt eller felfritt.

Jag är övertygad om att känna Andens maning och ledning tillhör det kristna livet och alla som tror kan få uppleva det. Vi behöver kanske öva oss i att lyssna. Stanna upp. Sitta i ensamhet. Ta en promenad.

Ty Gud är den som verkar i er, både vilja och gärning, för att hans goda vilja skall ske. Fil. 2:13. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

EN BLOGG OM DEN HELIGE ANDE

VI MÅSTE TALA MER OM DEN HELIGE ANDE

HESEKIEL - DEN HELIGE ANDES PROFET