UTHÅLLIG OCH IVRIG BÖN EFTER GUDS VILJA


 

Det är nu ett tag sedan jag skrev här på bloggen. Jag bestämde mig för att ligga lågt med sociala medier och med bloggen under ett tag. Jag har också valt att inte predika under december och januari månader. Istället har jag läst och funderat mycket och umgåtts med familjen.

Jag har funderat en hel del över vad bön är och vad Jesus säger om tro. Vissa dagar har jag varit så välsignad andra dagar har jag känt förtvivlan och ledsnad över uteblivna bönesvar och bristen på tro i mitt liv. Jesusorden till sina lärjungar: "Så lite tro ni har" i Matteus 8:26 har ringt inom mig och har utmanat mig. 

Jag har fått mycket hjälp i denna process genom att läsa Richard Fosters böcker Bön - När törsten möter källan och Vägar till glädje. Dessa böcker har gett mig ny inspiration och vägledning. Det är för övrigt två böcker som jag varmt vill rekommendera.

Ett bibelord har hjälpt mig att ta nya tag, Bed och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren skall öppnas för er. Ty var och en som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas. Matteus 7:7-8. 

Jesus undervisade om uthållig, ivrig bön och att söka hans vilja. Detta vill jag ta vara på under 2024.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

EN BLOGG OM DEN HELIGE ANDE

VI MÅSTE TALA MER OM DEN HELIGE ANDE

HESEKIEL - DEN HELIGE ANDES PROFET